Bu Blogda Ara

Alışverişlerinizde hangi mağazaları tercih edersiniz?

LÜTFEN DİKKAT

kaymakcioglupazarlama.blogspot.com



PAZARLAMA PLATFORMUNA HOŞGELDİNİZ

 

 

M.UFUK KAYMAKÇIOĞLU



Blog Arşivi

18 Haziran 2010 Cuma

MARKET PAZARLAMA DERSİ TEZİ

 HİPERMARKETLERİ



Avrupa'nın en büyük perakende şirketlerinden Metro Group bünyesinde bulunan real Hipermarketler Zinciri, dünyanın farklı noktalarına aynı hizmet kalitesini taşıma ilkesiyle, Almanya, Polonya, Rusya, Romanya, Ukrayna, ve Türkiye'de hizmet veriyor. yeni yatırımla istikrarlı bir şekilde büyümeye devam ediyor. Geniş koridorları , cazip fiyatla sunulan yaklaşık 40.000 ürün çeşidiyle Türk perakende sektöründeki alışveriş anlayışını değiştiren , 6 metre genişliğinde koridorları ve 8 metrelik tavan yüksekliğiyle müşterilerinin rahat alışveriş yapmalarını sağlayacak tüm olanakları sunuyor. "Burada olmayı seviyorum." sloganı ile Ankara, Gaziantep, Bursa, İzmit, İstanbul, Adana, Antalya ve Konya illeri olmak üzere toplam sekiz ilde, 11 hipermarketiyle toplam 101.423 metrekare net satış alanında hizmet vermektedir. 

real,müşteri ilişkileri servisinden nakit para otamatlarına , bedensel engelliler ve sağlık sorunu olanlar için tekerlekli sandalyeden çocuk bakım odalarına, hayatı kolaylaştıracak her ayrıntıyı önceden düşünerek hizmete dönüştürür. Sunulan ekstra hizmetler yalnızca alışverişi değil hayatı da daha kolay ve keyifli hale getirir. Gıda ürünlerimizin seçim ve tedariğinde gıda güvenliği çok dikkat ettiğimiz bir önceliktir. 

Gıda güvenliğinde "sıfır hatayı" amaçlayan TSE onaylı HACCP Sertifikası, Türkiye'deki Hipermarketler arasında ilk real'de bulunmaktadır

real HİPERMARKETLERİ’NİN SOSYAL YÖNÜ 


Açlıkla Mücadele Haftası ve Ramazan aylarında ihtiyaç sahibi vatandaşlara yardım eli uzatmak için düzenlenen Açlıkla Mücadele Kampanyasında başarılı sonuçlar elde ediliyor. Yardımsever müşterilerin büyük ilgi gösterdiği kampanya Hipermarketler Zinciri ve Türkiye İsrafı Önleme Vakfı tarafından yürütülüyor. 
real Hipermarketler Zinciri'nin Türkiye genelindeki 8 mağazasında alışveriş yapan müşterilerinin bağışları, yoksul vatandaşlara Türkiye İsrafı Önleme Vakfı tarafından dağıtılıyor. Her yıl Haziran ayının ilk haftasında kutlanan Açlıkla Mücadele Haftası'nda, Hipermarketler Zinciri mağazalarında bir hafta boyunca yardım kampanyası düzenleniyor. 
Türkiye'de toplumsal menfaatlerin ön plana çıkarılması ve dayanışma duygusunun pekiştirilmesi amacıyla düzenlenen kampanyanın bu yıl beşincisi gerçekleştiriliyor. 
8-14 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilecek kampanya çerçevesinde müşteriler satın aldıkları gıda ürünlerini, Hipermarketlerinde kurulan "Açlıkla Mücadele" standlarına teslim edecek. Bu ürünler, aynı akşam TİSVA yetkilileri tarafından önceden belirlenen, açlık sınırında yaşayan ihtiyaç sahiplerine dağıtılacak. Dünyanın gelişmiş bütün ülkelerinde uygulanan ve gelir farklılıklarını ortadan kaldırmaya amaçlayan gıda bankacılığı, ilk kez bu projeyle geniş kitlelere yayılıyor. 
real Hipermarketler Zinciri, sosyal sorumluluk bilinciyle dahil olduğu bu kampanyanın gıda ve perakende sektörüne de yayılmasını amaçlıyor. Bu sektörde faaliyet gösteren diğer firmaların da dikkatini çekmeye amaçlayan kampanya, Türkiye'de açlık tehlikesinin ortadan kaldırılması için en önemli mücadele yöntemlerinden biri olarak görülüyor
Bir METRO Group kuruluşu olan Hipermarketler Zinciri; Almanya, Polonya, Rusya, Romanya, Ukrayna ve Türkiye'de faaliyet gösteriyor. Türkiye'deki merkez ofisini 1997 yılında İstanbul'da kuran , İstanbul Kartal, İstanbul Ümraniye, İstanbul Büyükçekmece, Ankara. Bilkent, Ankara Etlik, Gaziantep, Bursa, İzmit, Adana, Konya ve Antalya mağazalarında hizmet veriyor. Tüketiciye kaliteli ürünleri uygun fiyatla sunan "koşulsuz müşteri memnuniyeti " ilkesiyle hizmet veriyor.
real ,kendine kimseyi rakip görmüyor.müşterilerin zihninde,kendilerine sağlanan hizmetlerle akılda kalmak istiyorlar.müşteri mağazadan içeri girdikten sonra rahat,huzurlu alışveriş yapması için gerek personel gerekse yöneticiler ellerinden gelen her şeyi yapıyorlar.ayrıca Türkiye de hiçbir perakende sektöründe müşteri ilişkileri temsilcisi diye bir departman bulunmamakta.müşteri ilişkileri temsil işi sadece danışma ile sınırlı tutulmuş.fakat avm de hem danışma hem de müşteri ilişkileri temsilcisi bulunmaktadır.bu uygulama da müşteriye verilen değeri açıkça ortaya koymaktadır.işletme müşteri memnuniyetiyle ilgili tüketici ödülüne de sahip.
hizmet olarak hijyen,40.000 çeşide varan ürün çeşitliliği,rafların düzeni ve en önemlisi personelin güler yüzlü ve yardımsever özelliği bulunmaktadır.Eğitim uzmanları ile personel eğitimi verilmektedir.İşletme yöneticileri ürünlerinin ucuz olmadığını fakat kalite,garanti ve müşteri memnuniyetinin kendileri için çok önemli olduğunu belirtiyor.
de satılacak ürünler seçilirken kalitesine göre seçilmektedir.Eğer ürünler kalite standartlarına uyuyorsa işletme de satılmaktadır.Yerel işletmelerde üretilen ürünler gıda mühendisi ve veteriner hekimle her 6 ayda kontrol edilmekte ve kalitesi bozulan ürünler varsa bu ürünlerin satışı bitirilmektedir.
olarak ISO 22000 standardının tüm gereklerini yerine getirmek böylece tüketicilere sağlıklı ve güvenli ürünler üretmek ve sunmak taahhüdünü vermektedir.
müşteri istek ve şikayetlerini bildirmeleri için mağazanın çeşitli yerlerine dilek şikayet kutuları bulunmaktadır.bu kutulara her gün bakılıyor.Kartlar toplanıyor.Problemli müşteriler tek tek aranıyor.Yaşadıkları sorunlar çözülmeye çalışıyor.Problemler eğer büyükse müşteri ziyaretlerine gidiliyor.Elde edilen veriler aylık olarak rapor tutuluyor ve bilgisayara kaydediliyor. 
*İşletmenin şu ana kadar müşteri kaybetme gibi bir sıkıntısı yok.Tam tersi gün geçtikçe müşteri sayısı artıyor.
*Tek sorun olarak işletmenin şehir içinden uzak olması.Fakat bu da her 15 dakikada hareket eden müşteri servisiyle giderilmeye çalışılmaktadır.
dünyada 3. sırada yer almaktadır.dünyada 450 tane şubesi bulunmaktadır.Almanya’da 371,Hollanda ve Polonya da 49,roma da 9,Rusya da 10,Türkiye de 11 tane şubesi vardır.
*Baba beni okula gönder kampanyası,yılbaşlarında kimsesiz çocuklara yapılan kampanyalar,Tisva kampanyası,Dost eli kampanyası ile topluma karşı sorumluluğunu yerine getirmekte.
*Yoksul kadınlarımızın el emeği ürünleri ’de satışa sunuldu.Nobel Barış Ödülü sahibi Prof. Muhammed Yunus'un başlattığı Mikro kredi Projesi Hipermarketlerinin desteği ile Türkiye'de hayata geçti. Türkiye Grameen Mikro kredi Projesi kapsamında, kadınlarımızın ürettiği el emeği göz nuru ürünler Real Hipermarketleri raflarında onların geleceği için satışa sunulmaya başlandı.Projenin daha birçok kadınımıza gelecek umudu olacağının sinyallerini veriyor

POLİTİKALARI
*Tedarikçilerimizden müşterilerimize kadar olan süreçlerimizi sürekli iyileştirip,geliştirmek,ilerleme ve büyüme sağlamak
* Gıda Güvenliği konusundaki yasal mevzuatları takip etmek ve uygulamak
* Tüketicilere sunduğumuz ürünlerin insan sağlığına zarar vermeyen, hijyenik şartlarda üretilmiş son ürün ve hammadde olması için gerekli tüm önlemleri almak, 
* Çalışanlarımıza Gıda Güvenliği ve hijyen konusunda gerekli tüm eğitimleri periyodik olarak almalarını sağlamak. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder