Bu Blogda Ara

Alışverişlerinizde hangi mağazaları tercih edersiniz?

LÜTFEN DİKKAT

kaymakcioglupazarlama.blogspot.com



PAZARLAMA PLATFORMUNA HOŞGELDİNİZ

 

 

M.UFUK KAYMAKÇIOĞLU



Blog Arşivi

29 Haziran 2010 Salı

BEDEN DİLİ

SATIŞTA BEDEN DİLİ
I. PROKSEMİK (Proxemics) ANALİZ: Kişilerin bireysel yapılarını ve uzayı kullanma durumlarını inceleyen bu tür analizlerde özellikle kişilerin egemenlik alanları, boy ve irilikleri, yürüyüş biçimleri, oturma ve dokunma biçimleri önemli çözümlemeler hakkında fikir vermektedir. En önemli analiz bileşenleri, egemenlik alanları, boy ve kilo,yürüyüş ve oturma biçimleridir.
EGEMENLİK ALANI: İnsanların başkalarıyla olan uzaklık ölçümü o kişilerle olan yakınlık ve samimiyet derecesini de ölçen bir veri durumundadır. Başkalarıyla  korunmak istenen uzaklık, insanların egemenlik alanını oluşturur. Egemenlik alanı dört  bölgede incelenebilir.
Sırdaş (mahrem, içrek) Alan: Sırdaş alan, insanların kendisine en yakın olma hakkını verdiği kişilerle  paylaştıkları vücuda en yakın olan uzaklıktır. Sırdaş alan uzaklığı en fazla 45 santimetre olmalıdır. Ancak toplumların kültürel ve geleneksel yapısı bu uzaklığı değiştirebilir. Örneğin İstanbul’da bu alanın 25 santimetreye  kadar indiği bilinmektedir.
Kişisel Alan: Kişisel alan, iki insanın konuşurken korudukları uzaklıktır. Yemek masasında, bekleme salonlarında, işyerlerinde korunan uzaklık genellikle kişisel alanı oluşturur.
Sosyal Alan: Sosyal alan, başkalarının rahatlıkla bulunabileceği bir uzaklıktır ve  bir ile iki metre arasında değişir
Genel Alan: Genel alan, ilgi duyulmayan ve yabancı olan kişilerin bulunabileceği, genellikle iki buçuk-üç metre ve daha uzak  alanları kapsamaktadır. Birbirini tanımayan  insanlar  beklemeyi gerektiren genel alanlarda (istasyon, terminal, lobi vb.) genel alanı korumaya özen gösterirler.

BOY VE KİLO:Boy ve kilonun sözsüz iletişim içinde bir veri gibi değerlendirildiği düşünülebilir. Yüksekte olmak, başkaları üzerinde etki ve egemenlik avantajı yaratır.  Fazla kilolu insanların yemeğe düşkünlük gibi başka zaafları da olabileceği izlenimi, sağlıksız, ağırkanlı, üşengeç hatta tembel olabileceği çıkarımlarına kadar uzanmaktadır. Bu anlamda uzun ve normal kilolu insanların yaratacağı olumlu izlenim  kabul edilebilir bir faktör durumundadır.


YÜRÜYÜŞ BİÇİMİ: Yürüyüş bireysel olarak ele alındığında karakter özellikleri hakkında, grup içinde ele alındığında statü ve ilişki göstergesi olarak fikir verebilir. Dik, eğilerek, hızlı adımlarla ya da ağır tempoyla yürüyüş kişinin iç yapısı hakkında kısa ipuçları verir. Dimdik yürüyen bir insanda dik vücut duruşu başın da dik durmasına sağlar, dolayısıyla çevresine doğrudan bakan ve göz temasından kaçınmayan, kendine güveni olan bir insan tipi ortaya çıkar. Yaylanarak yürüyen insanlar hakkında gayretli ve enerjik oldukları düşünülür. Yürüyüş alanı da insanlar hakkında ipuçları vermektedir. Duvar dibinden yürüyenlerin çekingen ve ürkek oldukları, yolun ortasından yürüyenlerin saldırgan ve baskın insanlar oldukları düşünülür.

OTURMA BİÇİMLERİ: Oturma biçimleri de duruş ve yürüyüş gibi statü göstergesi olarak algılanabilir. Özellikle toplantılar sırasında  oturma düzenleri çok değerli ipuçları verir. İlk kez bulunulan bir toplantıda bile statü ve ast-üst ilişkilerini kişilerin oturma yer ve biçimlerine bakarak tahmin etmek mümkündür. Bir konuşmacı ve dinleyicileri söz konusu olduğunda, ön koltuklarda oturan kişilerin konuya en çok ilgi duyanlar olduğu, orta bölümde oturanların konuyla ilgili olan ve daha çok soru soran kişiler ve arka bölümde oturanların konuya daha az ilgi duyan kişilerden oluştuğu bilinir. Öte yandan, üçüncü bir kişinin dışlanması amaçlandığında, iki kişi   merkezlerini birbirine dönerek ve üçüncüyü çember dışında bırakarak oturabilir. Üçüncü kişi gruba katılmak istediğinde masaya dayanarak, diğerlerine yönelerek, eğilerek ilgisini belli eder ya da kollarını kavuşturarak ilgisizliğini gösterebilir.

II.KİNEZİK ANALİZ: İletişim halindeki insanlar birbirleriyle konuşmadan da, sadece duruş, oturuş, el ve kol hareketlerine bakarak, ya da mimiklerini inceleyerek onların çevrelerine verdikleri mesajları alabilir, birbirleri hakkında bilgi sahibi olabilir. Hareketlere ifade yüklenebildiği gibi, yüklenen ifadelerin algılanması yani hareketlerin okunması beden dilinin en önemli sözcüklerini oluşturur. Vücudun yaptığı hareketleri, bedenin çeşitli bölgelere ayrılarak analiz edilmesi yoluyla incelemeyi sağlar. Örneğin, vücudun merkezi yani kalbin bulunduğu göğüs alanı, baş, duruş, eller, bacaklar bu analizin önemli konularını oluşturur.

BAŞ:Başın varsayılan iki eksen çevresinde hareket ettiği düşünülür. Kulaklar arasından geçen yatay, tepe ve çene arasından geçen dikey eksen. İlki, kişinin baş duruşunu biçimler ve bu çizgiye kişinin benliği hakkında bilgi verdiği için benlik ya da karakter çizgisi denebilir. Başın bu eksen üzerinde yukarı ya da aşağı dönmüş olması, başkaldıran ya da boyun eğen bir karakter görünümü verir. Ayrıntılar için yüzü sekiz parçaya bölmek, alın, kaşlar, göz kapakları, gözler, burun, dudaklar, çene ve ten olarak gruplar halinde incelemek mimik okuyanlara yardımcı olabilir.

MERKEZ :Diğer durumlara bağlı olmadan kullanılabilen vücut merkezi, beden dilinin de mesaj merkezi olarak kabul edilmiştir. İki omuz arasında  kalan göğüs bölgesinin kalp hizasında ve orta noktasına denk gelen nokta vücudun anlatım odağıdır. Merkezin vereceği mesaj, kendisine yardım eden bazı tamamlayıcı organ ya da  giysiler yardımıyla farklılaşabilir. Kolların durumu, giysilerin giyiliş biçimi ve omuzların kattığı ifadeyle merkezin anlatım dili de değişir, açık ya da kapalı hale gelir. Genel olarak açık olan bir merkezin karşıdaki kişiyle iletişime hazır ve olumlu bir tavır taşıdığı düşünülür. Merkezin kollarla, bir eşyayla ya da düğmelenmiş bir ceketle bir biçimde kapatılması ise iletişim için fazla istekli olunmadığını düşündürür. Merkezin yönü ise, kişilerin egemenlik alanlarının denetimi için kullanılır. Özellikle grup içinde merkezin yönü, o kişinin yönelimini, birbirleriyle olan ilişkilerini ortaya koyar. Birbiriyle yakın ilişkisi olan insanların merkezleri açısından yakın ve açık konumda oldukları gözlenir. Diyalogları iyi olmayan ya da rekabet ilişkisi bulunan kişilerin merkezlerini kapatarak sırt sırta ya da birbirleriyle göz teması kuramayacak bir açıyla durdukları görülür. Omuzların geriye yaslanmış ya da düşürülmüş olması merkeze uysal, bezgin, saldırgan, ya da güvenli bir anlatım kazandırabilir. Aynı zamanda kolların göğüs üzerinde kavuşturulması, merkezi kapattığından iletişimi kesen, kapatan bir mesaj olarak kabul edilir.

DURUŞ: Vücudun duruşu içinde bulunulan ortam ve koşullara göre değişir. İster  ayakta, ister otururken olsun, duruş merkezi, kolları, omuzları ve bacakları belli bir biçime sokar. Öne ya da arkaya eğimli durmak, eğilmek, kasılmak duruşun tüm dilini değiştirir. Özellikle omuzların eğik, dik ya da gergin duruşu içinde bulunulan durumu yansıtır.  Düşük omuzlar, yenilgi, suçluluk, korku, güvensizlik, utangaçlık izlenimi, geriye kasılmış omuzlar, öfke, duygusuzluk, kavgacılık ve despotluk izlenimi yaratır. Yorgunluk, gerilim ve tempolu iş yaşamında çoğu kez omuzların kulaklara doğru kaldırılması gerginlik göstergesi olur. Vücut, ilgiyle dinlenen birine doğru öne doğru eğilir. Geriye yaslanma ise durumundan memnunluk duyma, karşıdakinden daha rahat bir konumda olmayı simgeler.

ELLER VE JESTLER: Jest,içten gelen bir duygunun görünen bir ifadesi olup kişilere özgüdür. Jestleri belirleyen etkenler, konuşmacının mizacı, heyecanı, kişiliği, dinleyicileri ve konuşma nedeniyle ilgilidir.Eller ve kollar insanların dış dünyayla bağlantılarını hareket ederek ve bedenin hareket alanının olabileceği kadar genişleterek kuran araçlarıdır.
Bir görüşe göre el kol hareketlerinin görsel ve işitsel kanalı baskın kişilere göre farklı biçimde uyumlaştırılması gerekir.Beynin dış çevreden gelen uyarıcıları belirli bir duyuyu daha fazla kullanarak algılaması baskın algılama  kanalını belirler. Dinleyici durumundaki kişilerin görsel, işitsel ya da hissetme (kinestetik) algılama kanallarından birini daha fazla çalıştırması mümkündür. Görsel kanalı güçlü kişiler görerek ve gözlemle; işitsel kanalı baskın olanlar, duyarak; hissetme kanalı baskın olanlar da olayları yaşayıp o anki duyguları hatırlayarak öğrenmeye yatkındırlar. Kişilerin birden fazla baskın algılama kanalı bulunabilir ve baskın algılama kanalları olup olmadığını bilmek veya tahmin etmek iletişim başarısına yardımcı olur. 

Elleri analiz ederken dört temel kesit almak mümkündür:

Parmaklar özellikle uçları kapsayan hareketlerde tehdide varan etkilere açıktır. Avuç içi, dostluk ve barış yaklaşımıdır. Kenar bölgesi, harekete keskin ve sert bir anlam verir. Elin üstü dışa gelecek biçimde ve kenar bölgesi savrularak yapılan hareketler reddetmeyi simgeler. Elin tersi, avuç içinin tersine, olumsuz, saldırgan ve düşmanca tavırları çağrıştırır. Avuç içinde bir kucaklama ve kabul etme duygusu vardır. Avuçlarını açarak konuşan birinin karşısındakilere iletişim,uzlaşma ve anlaşma çağrısı yaptığı ve saygı duyduğu düşünülür. Avuçları birbirine dokundurarak ileri geri  ovuşturmak, bekleme işareti olarak algılanır. Parmakların kenetlenmesi ise bir şeyi ummak, umutla beklemek ifadesidir. Ellerin kenetlenmesi ise bir endişeyi anlatır. Eller gibi alnı, gözleri ovuşturmak ya da enseyi ovmak, gerilim ve endişenin habercisidir. Tüm bu hareketlerin temelinde insanın kendine dokunması yatmaktadır. Dokunmanın gerginliği azaltan bir hareket olduğu bilinmektedir.

Dirseklerin masaya dayanarak ellerin kenetlenmesi, çenenin baş parmaklar üzerine yerleştirilmesi ve işaret parmaklarının dudaklara dokundurulmasıyla ortaya çıkan duruş bir başka üstünlük işaretidir. Elleri bel üzerine dayamak ya da yumruk yaparak koymak da kendine güven hatta bir çeşit meydan okuma davranışıdır. Ellerin arkada tutulması, ceplere sokulması, pantolon kemerine baş parmakla tutunma da aynı amaçlı hareketlerdir. Eğer eller bedenden bir şey uzaklaştırmak için gerilerek ya da yana açılarak kullanılırsa, kişinin içinde bulunduğu durumdan hoşnut olmadığı ve önerilen bir fikri reddettiği düşünülür.

AYAKLAR: Yürüyüş ve bekleme dışında bacakları ancak oturuş halinde analiz etmek mümkündür. Ayak bileklerinin üst üste getirilmesi gerginlik, hazır oluş ve özdenetimin ifadesidir. Bacakların ayak bileğinden çaprazlanması olumsuz duyguları yansıtabileceği gibi, kadın ve erkek için ayrı ayrı tasarımlanmayan sandalye yüksekliklerine bağlı da olabilir. Bacakların diz kapağından kıvrılıp sandalye altında toplaması ya da sandalyeye bir sarmaşık gibi dolanması iç gerginlik ifadesidir. Ayakların sandalye önünde uzatılarak kaplanan alanın genişletilmesi ihtiyacı ise kendine duyulan güvenin, başkalarının alanına girecek kadar üstünlük boyutunda olduğunu, hatta saldırgan bir ruh hali içinde bulunulabileceğini ifade eder. Ayakların duruşu kadar gösterdiği yön de önemli ipuçlarıdır. Ayak ucunun yönü merkezin yönüdür ve dolayısıyla kişinin o andaki ilgi odağını da gösterir.

Burada kısaca sözü edilen beden dili analizleri yardımıyla daha etkin iletişim kurarak satış başarısını arttırmak, görüşme aşamaları olan tanışma, konuşma, sunuş yapma, itirazları karşılama ve ikna etme çabaları boyunca, sözlü,yazılı iletişim kadar, sözsüz iletişimden de yararlanarak ürün bilgisi ve teknik becerileri güçlendirmek mümkündür.




KİŞİSEL  SATIŞTA  SÖZSÜZ  İLETİŞİMDEN  YARARLANMA

        Kişisel satış sırasında satışçı müşterinin beden dilinden yararlanarak daha başarılı sunuş ve görüşmeler gerçekleştirebilir. Proksemik ve kinezik analiz bilgileri bu konuda temel veriler olarak değerlendirilebilir.
     Egemenlik alanlarının bilinmesi ve uyulması kişisel satışta, tanıtım toplantılarında ve satış gösterilerinde  olduğu gibi potansiyel alıcıların ipuçlarıyla belirlenmesinde de yararlı olacaktır. Egemenlik alanlarına dikkat ederek etki yapmayı amaçlayan ama sınırları bozmayan bir yaklaşım beklenen etkiyi arttırır. Sosyal alan başkalarının rahatlıkla bulunabileceği bir uzaklıktır ve tanıtım toplantıları ve satış gösterilerinde satışçı ile alıcılar arasında rahatça iletişim kurulabilecek bir alandır. Satışçının alıcıları yarım daire biçiminde çevresine toplaması ise hem yüz yüze iletişim kurmak, hem de tek merkezden onlara seslenme olanağı bulmak bakımından çok elverişlidir. Sırdaş alanın ise, özellikle kişisel satış sırasında kullanılmaması büyük önem taşımaktadır. Özellikle kişisel satış sırasında satışçı ve alıcı arasındaki uzaklık kişisel alan sınırlarında kalmalıdır. Satış sırasında karşılaşılan bazı itirazları  karşılamak ya da daha ikna edici olmak için kişisel alanı geçen satışçıların başarı şansı kendiliğinden azalacaktır.
     Teorik olarak kişisel alanın 30-75 santimetrelik bir alan olduğu kabul edilmektedir. İstanbul’da bu değerler 25-100 cm. dir.İzmir'de yapılan bir araştırmada bir satışçının müşteriye en çok yaklaşabileceği uzaklığın bir metre olarak algılandığı görülmüştür. Egemenlik alanlarına bilinçli olarak yapılan dalışlar, kişiler üzerinde bırakılmak istenen etkiyle ilgilidir. Topluluk halinde bulunan insanlar ortamla da ilgili etkiler altında bulunurlar. Geniş bir salon insanlara rahatlık ve huzur verdiği gibi, yakın etki altına alınmak istenen insanların dar bir salonda  toplanması amaçlı bir davranıştır. Burada diyalog kurmak ve samimi bir ortam yaratmak daha kolay olur. Etkilemek için yaklaşmak, etkilenmemek için uzaklaşmak kuralı her zaman iyi sonuç veren bir davranış olarak benimsenebilir.

      Yürüyüş biçimi, daha çok satışçıların müşterilerini tanımada kullanacakları ipuçları biçiminde değerlendirilebilir. Grup içinde önde yürüyen kişi grubun lideridir (müdür, patron, şef, yönetici gibi). Bu durum, devlet protokolünde önemli görevlerdeki kişilerin önde olmaları ve sıralanmaları gibi bir durumda net olarak ortaya çıkar. Grup liderini izleyenler statü ya da yakınlık bakımından aralarındaki uzaklığı ayarlarlar. Benzer durum eşler arasındaki duruşta da ortaya çıkar. Kadının geride ya da eşiyle yan yana durması aralarındaki ilişkinin de bir göstergesidir. Bir mağazaya birlikte giren çiftlerin davranış ilişkisi erkeğin eşine kapı açması, geriden ya da önden yürümesi gibi ipuçlarıyla satın alma davranışları ilişkilendirilebilir. Satın alma kararlarında kimin etkili olacağı ya da birlikte karar verilip verilmediği tahmin edilebilirse, satış senaryosu hemen bu duruma uyarlanabilir. Müşteri davranışları da satışçının kararlarına yön verebilir. Beden dilini satış görüşmesi ve pazarlıkta iki taraf da kullanır. Satış görüşmesinde alıcı da satıcının beden dilini izler, önerileri ve karşı tekliflerine gösterilen tepkileri gözlemler.

          İlk tanışma sırasında saygılı, ölçülü ve nazik bir selamlama, başı hafifçe öne eğerek yapılmalı, asla aşırılığa kaçmamalıdır. İlk göz temasının kurulduğu an olan selamlaşma anı çok iyi değerlendirilmeli ve olası alıcılar üzerinde güven duygusu yaratmalıdır. İlk izlenimin-imajın ne denli önemli olduğu, ilk saniyelerde algılayan tarafından bir kimse hakkında verilen kararın olumlu ya da olumsuz olması, daha sonra alınacak mesajları da aynı biçimde etkileyeceğinden güven veren bir ilk izlenim yaratmak büyük önem taşımaktadır. İlk izlenim daima bilinçaltı yardımıyla hatırlanır. Bu nedenli özenli, şık, abartısız ama farklı bir giyim tarzı satışçının da müşterileri tarafından olumlu biçimde hatırlanmasını sağlayacaktır.

        Tanışma sırasında müşteriye ait ipuçlarının dikkatle öğrenilmeye çalışması bir dahaki görüşme için çok yararlı olacaktır. İpuçlarının  müşteriye, bulunduğu ortama (büro, oda, işyeri), zamana göre öğrenilmesi, unutulmaması  ve müşteriyle ilişki ve iletişim sürdüğü sürece kullanılması gerekir. Konuşma başlangıcı için de iletişimi sağlayabilecek ortak ilgi alanları yaratmak yararlı olur. Bunun için odanın dekoru, kitaplar, eşyalar, tablolar, işyeri sahibinin duvarda sergilediği diploma ve sertifikalardan gerekli ipuçları ve özellikle işyeri sahibinin özellikleri  hakkında fikir sahibi olmak da kolaylaşır.
         İyi bir konuşma sırasında iki taraf da aynı vücut duruşunu alır. Ancak hareketleri taklit edilen kişi, sözsüz iletişimin lideri sayılır. Konuşmayı iyi bir ortamda sürdürmek için onay almak ve vermek çok önemlidir. Genellikle baş hareketiyle sözsüz olarak yansıtılan onaylama davranışı, konuşmacının doğru yolda ilerlediğini gösteren en sağlam kanıttır. Baş hareketleri sık sık ve ard arda yapılıyorsa, tersine,, bir an önce bitirilmesi istenen bir konuşma için işaret kabul edilmelidir. Konuşma sırasında içten, kolay duyulur ve inandırıcı bir ses tonu kullanmak, çok hızlı, motorize bir konuşma yerine, dostane ve anlaşılır olmak gerekir.
         Satışçı ve müşteri olası müşteri arasında geçen diyalog sırasında olumlu, olumsuz, ilgili, ilgisiz olunduğunu gösteren tüm beden dili işaretleri doğru değerlendirilirse doğru adımları atmak kolaylaşır.
          
         Örneğin müşterinin ziyaret başladığında meşgul olduğu işi bırakması, kapıyı kapatarak rahatsız edilmemeyi sağlaması,telefon kabul etmemesi, sunuş izlemeyi kabul etmesi olumlu davranışlar olup, ilgisinin artışını şu davranışlarla da gösterir: Yüz ifadelerinde değişme, oturduğu yerden doğrulma, ellerin gevşemesi, gösterilen yazıları okuması, ürün etiketini okuması, ürünle ilgili sorular sorması, firma ya da ürünle ilgi görüş bildirmesi, yorumlar yapması,sorulara istekle cevap vermesi,ağzının hafifçe aralık olması ve düşünceli biçimde çenesini tutması.

     Toplantı ve sunuşların yapıldığı ortamlarda, satışçı olası alıcıların oturma biçimi, duruş ve jest ve mimiklerini izleyerek iletişimin akış yönünü daha kolay anlayabilir. Toplantıda bulunanların oturuşları, dinleme biçimleri, bacak hareketleri, ellerinin konumu, kol kavuşturmaları,dalgın ya da ilgili bakışları, baş onayları çok değerli işaretlerdir. Örneğin satışçının konuşması sırasında, avuç içlerini birbirine sürtüp yerinde hafifçe doğrulan birinin erkenden fark edilmesi, o kişinin anlatılanlar hakkında bir soru tasarladığı hakkında ipucu verir ki, bu da satışçının uyanık davranıp gelebilecek soruları önceden cevaplaması gibi bir üstünlüğe  zemin hazırlar.

Sunuş sırasında ellerin cebe sokulması, yüz bölgesine dokunuşların artışı, ağzın elle kapatılması gibi hareketler, kişinin gerçek dışı konuşmaları, tereddütleri ve güven uyandırmayan davranışları olduğu konusunda bir izlenim yaratabilir. Satışçıların bunları bilerek davranması ve kendisi hakkında olumsuz izlenim doğuracak hareketleri yapmaktan kaçınması gerekir.

Konuşmayı izleyen kitleyi göz göze gelerek etkilemek bilinen en eski yöntemlerdendir. Göz göze gelmek anlatan ve dinleyen için adeta bir sigortadır, onay almak ve vermek için bakışlardan yararlanılır. Dinleyenler üzerinde iyi bir etki bırakmak için düzenli bir göz teması kurma yöntemi bulmak göndericiye kalmıştır. Salonda bulunanlar üzerinde yatay ve dikey ya da köşegenleri kullanarak göz taraması yapılabilir.

İster ikili görüşmelerde, ister grup karşısında olsun, başarılı bir satış için ilk otuz saniye, ilk izlenim ve selamlama biçimi satışçı önündeki kapıların aralanmasına, ikna edici konuşmaya eşlik eden doğru beden dili kodları ise, engellerin azaltılmasına  yardımcı olacaktır.



                                             BEDEN DİLİ OLUMSUZLUKLARI

1. Göz temasından kaçınmak

Kaç kez siz "göz doğrudan zaman söyle bana bak diyecek ki ..." kimse duydunuz mu?
Bunun nedeni sinir ya da gözlerinin içine bakarak sert bir vakit geçireceksiniz yatan insanlar. Bunun yerine, uzak ya da bakacağız hatta aşağıya bakıyorum. Bir kaypak gözlü satıcı ile büyük bir kırmızı bayrak olarak almak uğraşan iseniz!
Burada göz teması ve beden dili hakkında ilginç bir gerçektir:
sık sık gözleri sağa doğru bakacak doğruyu söylüyor olmayan insanlar!

2. Aşırı terleme

Sen kendin yaz ortasında bir satış görevlisi hiçbir klima veya pencereli bir sıcak odada konuşurken bulabilirsiniz. Bu durumda terleme tamamen normaldir.
Aksi takdirde çok kötü bir işaret satış elemanı aşırı terleme düşünün. sinir insanlar daha çok ter eğilimindedir. Eğer ter boncuk için satıcı ile alnına oluşturan fark ederseniz yakından izleyerek tutun. O sinir anlaşma yakın isteyen hakkında olabilir.
Diğer işaretler defalarca gömleğini veya pantolon veya nemli, rutubetli geçer geçmez size sunan onun terli ellerini silerek içerir.
Herhangi bir bu işaretlerin görürseniz ısı beat ve daha saygın "soğutucu" satış elemanı bir acele geri çekilme olun!

3. Fidgeting ellerle

Satış Beden dili de ellerinizi ortaya çıkabilmektedir. genellikle sert hala endişeli konum tutmak böylece Ellerin sinir sistemine bağlıdır.
Fidgeting parmaklarınızla veya eller ile anksiyete veya sinirlilik çok yaygın bir işaretidir.
Bir satış elemanı olabilir wrings ellerini birlikte, başparmaklarını döndürmek veya masa üzerine parmaklarını dokunun. küçük bir nesne ile o olabilir de oyuncak sizinle bir satış da tartışılmaktadır.
Bu çok can sıkıcı ve dikkat dağıtıcı olabilir gibi Oynanmış. Daha da önemlisi, satış elemanı yapacak sinir ve güvenilmez görünüyor.
Bir satış elemanı genellikle bir kalem ile konuşma sırasında oynayacak. Bu bir müşteri atlama hakkı makyaj ve doğru dışarı elini o kapmak isteyecektir.
Sorun kesinlikle onunla noktalı çizgi imza düşünmüyor olmayacak sensin ...

4. Düzensiz nefes

Eğer nefes satış sinir beden dili bir işareti olabilir biliyor muydunuz?
Peki, siz ilk konuşma zaten sırasında bu anladım.
Eğer hedef kitleniz dönük durdu gibi, sen nefes böylece bir oksijen deposu haline dönüştürmek istiyorsunuz sizin podyum diledim olabilir!
Düzensiz, hızlı nefes sinirlilik işaretidir. İnsanlar çoğu zaman endişe veya yalan söylüyor hızlı, sığ nefes alacak.
Satış görevliniz nefes için böyle başlarsa, kendi akciğerler tüm oksijen kullanımı ve alabildiğin kadar hızlı durumdan koş!

5. Doğal olmayan yüz ifadeleri

genellikle doğal olmayan yüz ifadeleri görüntüler yalan söylüyor insanlar.Onlar taş suratlı zaman gerçeği gizlemek için çalışıyoruz görünebilir. Biz çoğu zaman bir "poker yüzü" olarak bakmak bakın. Poker oyuncuları herhangi jestler ya da yanlışlıkla diğer oyuncuların ellerini ortaya koyabilir ifadeleri yapma önlemek için deneyin.
Ne zaman gerçek ediliyor, tüm yüz, sadece ağzınızın duygu yansıtacaktır.Örneğin, zorunlu bir gülümseme ile bir satış elemanı noktaya kolay olacak - sadece ağzını kullanır.
gerçek bir gülümseme olan kişiler genellikle, onların yanaklarını yükseltmek onların alında kırışık ve hafifçe gözlerini şaşı. onların gözlerinin köşeleri neredeyse hep bu aramaya kırışmış vardır.
senin gülen satış elemanı Botox enjeksiyonları için bir yürüyüş reklam, dikkat görünüyorsa!

6. Ses değişiklikleri veya boğaz temizleme

bir kişinin ses gösterebilir değişiklikler sinirlilik işaretidir. Satış görevliniz aniden yüksek bir sesle konuşmaya başlayabilir.
Ayrıca tereddüt için başlayabilir kekemelik ve "ums", "ers", "biz" ve "AHS" bir sürü yer alıyor. Sen demek olanları biliyorum. Onlar muhtemelen birçok kez kullanılan bilinçsiz küçük dolgu kelimeler ne zaman halka açık ilk konuşma başlamıştır!
Takas boğazını sürekli başka bir işaret ki satıcı sinir olmasıdır. sık sık bilinçsizce bu eylemi gerçekleştirmek yalan söylüyor insanlar.

7. Bilinçsiz vücut hareketleri

sinir ya da bir şey sık sık bilinçaltı beden jestleri yapacak saklamaya çalışıyor insanlar. Bu kişi genellikle hatta bunları yaparken farkında değil demektir.
Örneğin, satış elemanı dokunma veya çenesinin ya da burun sıfırdan konuşurken. Bu o sinirli bir sözsüz işareti olabilir.
Ayrıca boynunda ya da kulağının arkasına sıfırdan arka ovmak olabilir.boğazına veya ağız dokunmak başka bir uyarı işaretidir. Sanki satış elemanı ağzından geliyor kelimeler saklamaya çalışıyor olmasıdır.
Alt satırda satışı beden dili görmezden asla gerektiğidir. Kişinin beden olarak çok önemli ipuçları verebilir İster gerçek veya yanıltıcı edilmektedir.
Sonraki bir satış görevlisi ile olası bir satın alma tartışırken konum, aşağıdaki uyarı işaretlerine dikkat:
·                            Göz temasından kaçınmak
·                            Aşırı terleme
·                            Fidgeting elleriyle
·                            Sığ, düzensiz nefes
·                            Doğal olmayan yüz ifadeleri
·                            Sesinde veya kekeleyerek Değişiklikler
·                            Takas boğazını sürekli
·                            bilinçsiz vücut hareketleri yapma
Yukarıdaki sözsüz işaretleri "ne bilmek rağmen gerek aslında varlık söylenenlerin söylemek olabilir. Satış görevliniz's beden dili size gerçeği olsa bile etmez söylemek olabilir.
Tabii ki sağduyu kullanmak zorunda.
Birisi herhangi birinin el kol hareketleriyle yapar Eğer bir kez, senin sandalyeden cıvata gerek yoktur ve başka bir satış elemanı için kaçmak!
O konuşma sırasında bu jestleri çok sayıda tekrarlar Ancak, siz dikkatli olmalısınız.
bunun gerçek olamayacak kadar iyi sesler eğer Unutmayın, büyük olasılıkla gerçek değildir.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder